Pages

18 January 2011

a lil bit tips to share..

petua awet muda.haha..teringin nak awet muda.oh,kalau orang ingat saya nie budak sekolah lagi,awet muda kah? ataupun tak nampak matured langsung??


untuk nak awet muda,senang saja.Senyum la.. ^____^.oh kalau mcm saya nie,time lapar,memang tak akan senyum,so pastikan perut dah diisi dengan makanan yang seimbang.makanan seimbang pon penting untuk awet muda.sekarang nie insyaAllah nasi sehari sekali 1 scoop saja..semoga berkekalan amin...


untuk mencantikkan rambut,ramai yang pergi ke saloon..hehe..macam baru nie kawan saya chinese,Lim telah rebonding rambut beliau dan highlight kan sket..fuh lawa..sampai Gaja (lelaki india yang peramah) telah bertanya kepada Lim pakai syampu ape?hihi~


macam rambut saya,tak boleyy pakai syampu lain..kecuali Pantene.walaupun harganya agak mahal compared to other,tapi nak wat mcm ne kan..terpaksa..lembut je rambut bila pakai pantene..tak payah sikat pon tak pe,senang diurus.


kadang2, petua lama pun jangan dilupa..usap2 la rambut dengan limau purut.hari tue pernah try dengan limau nipis sebab kujaimi tersalah beli..wuwuw~


ok,nie plak petua untuk kempiskan perut yang buncit.jangan minum air time makan,tunggu la at least sejam selepas makan.selain tue,minum la air limau nipis sebelum makan untuk bagi rasa cepat kenyang.


untuk mencantikkan payudara, panaskan dua sudu besar minyak sapi kemudian sejukkan. Sapu dan urutkan di sekeliling payu dara selama 15 minit. Basahkan tuala dengan air suam, kemudian lap sehingga bersih.
Selain tue, boley jugak tumbuk sepuluh ulas bawang merah hingga halus. Kemudian sapukan di sekitar payu dara. Jangan terkena pada putingnya. Biarkan selama 15 minit. Kemudian bilas dengan air bersih seperti biasa.


hihi~ itu saja tips kecantikan sebelum dan selepas kawen buat masa ini...cuba jangan tak cuba >.<



No comments:

Followers