Pages

10 February 2011

Saat bahagia itu...

Bilakah saat bahagia itu akan menjadi milik ku...saya hanya mampu menunggu dan terus menunggu...kadang-kadang hampir give up,kecewa...alhamdulillah...saya masih mempunyai seorang ibu yang memahami nasib anaknya ini...


jodoh,rezeki,ajal semua di tangan yang maha Esa...jika kini kita sedang bergembira,mungkin nanti kita akan menderita..hidup saya banyak menunggu...tapi tak apa...dengan menunggu kita akan sabar...sabar itu cantik..Allah tau hati kita macam mana,apa yang kita mau...Allah akan uji setakat mana yang kita mampu.


terima kasih kepada family yang sangat understanding...dan buat si dia yang mampu menjadikan saya tough begini...tanpa kalian,tak berguna segala harta kekayaan,pangkat di dunia ini...walaupun hidup saya cukup makan,tapi ada ja rezeki yang datang senyap-senyap...


kebahagiaan tak dapat dibeli dengan duit,tapi nak bahagia kena ada duit.orang yang banyak duit tapi sakit,bahagia kah?syukur...syukur...badan saya sihat,akal waras...hari-hari mampu menelan virgin coconut oil walaupun poket kering.eh bukan menelan,tapi mengunyah VCO (saya tak pandai telan ubat harap maklum).


insyaallah ada rezeki tak ke mana...usaha pun kena...rezeki Allah nak bagi macam-macam rupa bentuk...anak pon rezeki...ada duit banyak tapi tak ada anak,tak bahagia jugak...duit cukup makan je tapi anak ramai yang menjadi anak soleh dan solehah,mendoakan ibu bapa,bahagia lah di syurga nanti insyaallah...


hati nie kadang-kadang happy,kadang-kadang resah gelisah mengenangkan masa depan.kalau lah kita boleh tau apa yang akan jadi 10 tahun akan datang kan best.time resah,mak la yang banyak bagi semangat.dengar suara je dah jadi happy.time susah rasa macam nak 'Say bye to khujaimi'.why? entah lah.saya hanya mampu menunggu...menunggu janji-janji manis dia..saya sangat yakin dengan dia,cuma masanya mungkin lambat sikit.sabar je la tengok kawan-kawan yang dah berhoneymoon di bulan.mungkin rezeki kami lain-lain.


kepahitan sekarang,akan membuahkan kemanisan di penghujung nanti..ya...sekarang ialah masa yang sangat pahit buat saya...penuh dengan esak tangis...gundah gulana...tapi yakin lah dengan ketetapan Ilahi.yakin lah dengan lelaki itu...kerana sebaik-baik lelaki ajnabi ialah yang berusaha menjauhimu.nanti dah jadi suami dia mesti sayang saya macam dia sayang mak dia ;)


di kala menaip entri ini,air mata hampir keguguran.






No comments:

Followers