Pages

10 March 2011

Keluar dgn pakwe adalah tidak best.

assalamualaikum...



kali nie nak tulis pasal keburukan keluar dengan pakwe.pakwe saya la kalau pakwe orang lain maybe lain kan..?heee~



after da berbulan-bulan pendam rindu kan,merajuk tak tentu fasal,merengek itu ini at last ari tue jumpa la jugak kan...huhu....tapi tak seronok macam kluar dengan kawan-kawan la.sebab apa tak tahu la.sebab dia boboy kot saya gegirl..heee....



perangai dan minat kami are totally different! so dia bosan dengan saya sebab lama men'try' tudung dan saya pulak bosan dengan dia sebab lama menilik barang dia.saya nie bukan setakat kaki bangku,tangan pon bangku so tak minat langsung main futsal ke bola jaring ke...bola tampar ke....memang dari dulu-dulu lagi tak aktif sukan.sijil kokurikulum pon banyak masuk choral speaking,hiwar,kelab-kelab,persatuan,dll. yang tak lasak.



dia plak memang aktif sukan.aktif giler-giler punya sampai dah jadi a part of him...kadang dia high blood pressure disebabkan aktiviti sukan melampau.patah riuk jangan cakap la kan,tulang kaki dia retak,admit hospital seremban.tapi tak sampai teruk la.



harapan saya ialah anak-anak kami ikut jejak langkah dia la aktif sukan sebab dia memang nak anak-anak pandai main bola,futsal,dan paling penting rugby la! heee~  kalau ikut jejak saya...hurmmm alamat kaki bangku la semua sebab abah saya sendiri tengok bola pon tak minat ini kan pulak nak try main kan?



eh tetiba melalut plak.heee....



kalau keluar dengan dia,susah.sebab dia nie cerewet bab makan.dulu tak macam nie sekarang je dia lain.dulu kemain lagi cakap kalau saya masak apa pon tak kisah dia akan ngap je dan kalau kat kedai makan saya yang order sesuka hati saya dan amek lauk kat dia.



lagi satu benda yang tak best keluar dengan pakwe ialah selalu kena marah.dia sangat tegas dan garang...tengok muka la kan? cousins saya ramai yang tanya dia garang ke padahal dorang tengok gambar je da tau dia garang...heee~ha tau pon....selalunya punca saya kena marah ialah makan lambat! ye...saya memang jenis makan lambat kalau boleh nak kunyah 44kali ikut sunnah.dia skali ngap terus telan.memang la laju je makan kan?hihi.




itu satu.lagi satu dia selalu marah kalau tak pakai stokin.tapi dia tak pernah tegur dengan kata-kata,tengok gaya je pon da tau dia tak suka sampai terus bad mood tanya apa-apa sepatah je jawab.



ada lagi yang tak best nya dia tak mahu ikut benda yang saya suka.contoh yang simple ialah tengok wayang! taubat dia tak mahu walau saya nak belanja sekalipun.walau dah berdebat dengan dia,saya selalu kalah.dia cakap wayang hanya buang masa dan duit.lebih baik beli cd terus tengok kat rumah boleh ulang sampai 100x tengok pon tak apa.saya cakap tengok dalam cinema lagi feel...sound best.....dia kata beli la speaker letak kat rumah....saya cakap skrin tv kat umah kecik tak best.dia cakap beli la projector boley tengok besar.....last sekali saya mengalah je la......



banyak lagi la benda yang buat saya nyesal jumpa dia...haha...rasa macam,oh dia nie saja nak menguji aku la....better keluar dengan kawan-kawan daripada keluar dengan dia sebab pompuan sama pompuan lebih memahami,minat yang sama....sealim-alim kawan saya pon masih sudi teman saya masuk panggung.hehe......



tapi saya tahu dia sangat sayangkan saya...^^.ada banyak bukti tau.tak larat dah nak citer ...mungkin anak yang akan menjadi pengikat kasih kami.....(statement gatal,sila jangan muntah)  bye :)



No comments:

Followers