Pages

01 August 2012

Ini yg saya cari!

Alhamdulillah...aku tenang sangat Ramadan kali nie ;)

Facebook no more! haha. ramai gak kengkawan yg tanya.bahkan housemate sendiri pon baru perasan pas dia nak check in aku sekali kat Fatimah tomyam baru2 nie bukak posa sekali kan..tup2 dia cari nama aku tak dak.aku pon explain kat dia.."dah deactivated pon.." terkejut bukan main dia.

tak ramai pon yg tau.at first opismates sekamcen ja yg tau pon...eheh...ntah la.aku rasa aku makin lagha b'facebook.bila ada facebook kan,rasa nak menunjuk2 tue bukan main lagi.sahur makan apa,bukak posa makan apa pon nak tayang.badan ramping pon nak tunjuk.hisss...(tujukan khas buat diri sendiri yg lagha).

even khuzaimi lagi la tak tau...lama lepas tue, baru dia tanya Oooo block fb ek...haha! bukan block la buah hati ku...deactivate terus okie! rasa seronok pulak tak ada facebook. niat di hati nak deactive sampai abeh ramadan nie saja.tapi ntah la...rasa kalau tak ada fb sampai bila2 pon seronok kot.

lagipon, nak prepare nie nak jadi isteri solehah.haha poyo tapi itu la hakikat...baju tak mau ketat2 singkat2 dah.seluar kalau boleh nak longgar tapi problem susah dapat seluar besar.ada yg berkenan tp sold out memanjang.lately selalu t'lepas update..tudung kena tutup dada ye kawan2...(poyo lagi).

bila fikir balik, susah nak jadi sorang isteri. isteri yg sayangkan suaminya sampai tak sanggup suami dia kena tanggung dosa.plus dah kawen banyak tanggungjawab. sekarang mmg enjoy balik keja tak payah masak, masak bila ada mood tue pon lauk sempoi gila! haha.

oh ya!

objektif sebenar tulis entri nie sebab nak bagitau sebab2 saya tutup fb.haha:

1. ofkos sepertimana yg telah dinyatakan di atas, fb melalaikan, menggalakkan show off, riak dan takabbur.
2. saya depress/stress tengok org2 yg bertunang, berkahwin, beranak-pinak!!! hati jadi tidak keruan maka mula lah nak sakit hati plus sedih gila! jadi untuk mengelakkan dosa menyampah kat org, maka elok lah mentiadakan fb (jangan kata saya tak suka tengok kebahagiaan orang lain, saya juga wanita yg inginkan kebahagiaan tapi belum mendapat kebahagiaan yg diidamkan)
3. nak focus dengan famili, kawan2,kerja dan kehidupan sekeliling. tak mau jadi jakun sangat dgn fb.

hati saya tenang sangat2 la nie.hihi...then henfon campak ke tepi.oh bahagianya!

ok bye!

with love,
ruwaida ridzwan

No comments:

Followers