Pages

31 August 2012

Raya & Merdeka!

Assalamualaikum!

rasanya tak terlambat lagi kot nak wish Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin buat semua yg membaca blog sy! =) seandainya ada penulisan hamba yg m'buat hati sesapa t'guris tue, minta dimaafkan la yew.

then today is our Independence Day! alhamdulillah negara kita still aman even ada saja kekacauan nak merebut hak memerintah.but who cares? yg penting pemimpin yg dipilih adalah melalui suara rakyat.heheee...

Syawal still.so gunakan peluang yg ada untuk menunaikan puasa 6 ^^ jangan sibuk dgn kenduri-kendara and open house saja.badan mau jaga maaa...saya alhamdulillah balik kampong ari tue just b'kesempatan attend 2 kenduri saja; cousin's and my old fren.so food intake still can be control.







saya dapat mercun tembak! from my beloved one =)

dia beli dgn kawan dia di pendang.kebetulan malam raya ari tue kami pi pendang.last minit shopping cari tudung wat saya =)






so this is the tudung i bought at pendang! syria 3 layers.rm45 =) dia bawak sy pi kedai yg mak dia beli tudung tue.

raya nie best sangat.sebab my parents and me pegi beraya rumah dia.haha! lawak kan? guess what i wore pegi rumah dia? seluar aladdin!!! haha.sebab before that tak plan pon nak pi.alang2 dah antaq adik kt mrsm, baru berhasrat nak singgah raya.


dan paling best sebab saya berjaya buat asam pedas! (i know this is too easy for one yg teror masak kan? but not for me!) dia sendiri yg request okeyyy. so rasa berbangga dan berbesaq hati lah bila tgk dia makan laju gila dan licin bekas tue =p

saya start masak dari pukul 10 pagi cam tue la.dekat kul 11 siap la then tapau kat dia .sebab ajak dia makan kt umah tp dia tak mau, malu katanya. so kami berkelah ja la di tepi tasik ampang jajar tue.sambil menghirup udara nyaman! habis la 2 ekoq ikan tue kat dia.saya tengok ja la dia makan (tipu sebenaqnya kita pon dok makan laksa )

saya rasa macam nak share resipi asam pedas dekat sini la, utk mengelak kelupaan di kemudian hari.ngeng!

ok lah bye!

No comments:

Followers