Pages

02 January 2011

Gembira bercampur sedih :) + :(

Kak bibi n me! :D



Assalamualaikum wbt. selamat malam :)

tak tau la macam mana nak citer hal dalam hati nie..kemarin (1/1/11), kawan saya,Kak Bibi kawen.memang last minit baru tau,tue pon sebab bakal suami dia upload pic kad jemputan kawen kat facebook.memang terkejut la,sebab setahu saya,dia hanya akan kawen lepas tamat pengajian (ceh,skema plak ayat).


lepas tue,nampak la kak bibi on9 chat kat facebook,terus tanya.ya...dia cakap,Allah dah takdirkan mereka kawen 7 hari lepas..what!!! sangat terkejut kot :0  patut la kan..7 ari nak plan semua memang la kelam kabut.


tapi saya memang gembira! sebab dah lama tunggu dorang nie kawen,dari sekolah lagi si lelaki nie minat dekat dia :)  dia cakap,nanti nak bagi url laman web,nak bagi orang kat malaysia nie tengok secara 'live' la..hehe...then saya pon tunggu...


dia nikah kat mesir..kira ayah dia jadi wali kat sini la.


dekat nak maghrib kemarin,saya terima satu panggilan.dekat skrin tue tertera nama "Kak Bibi Msia"...macam pelik la,ait..! kak bibi call pakai no.malaysia ke??? saya pon jawab la...rupa2nya mak dia yang call.


"sekom..nie ruwaida ka...nie mak long nie,habibi nak menikah malam nie waktu malaysia 11.30 malam."


"ya mak long,saya tau..laman web nak tengok kak bibi nikah apa dia?"


"ish..mak long nak habaq pon tak tau..www...  www..  "


haha..kelakar la..time nie mak n abah saya dah gelak2 kat tepi,sebab saya wat loudspeaker..hihi...


"x pa la mak long,nanti suruh la abg kak bibi sms saya laman web tue"


a few minutes later,dapat la sms,mesti abang kak bibi yang sent kan..hehe..


"Salam,siaran langsung majlis perkahwinan Habibi,1 jan,sabtu,11.30pm waktu malaysia..web dia: www.ustream.tv/channel/kindihana".


Ok,dekat pukul 11.20pm,saya pon stand by la depan laptop,dengan mak n abah sekali,dorang sampai sanggup tak tido lagi semata2 nak tengok kak bibi kawen..kat tok pon saya gitahu jugak,tapi tok dah surrender awal2,sebab dia tido pukul 10..huhu


tak lama lepas tue,dapat lagi sms dari abang dia:

"Salam,satgi guna page baru, www.almuttaqin.tv/event.php".


Ok,skang nie dua2 web saya bukak...tapi dua2 masih off air...padahal dah pukul 11.30 lebih...tunggu lagi...tapi still off air...kawan2 pon asyik sms tanya betul ke tak web tue,sebab tak ada apa kan..huhu...saya cakap tunggu je la...


pukul 12,saya pon sms la abang dia,tanya tak mula lagi ke majlis..abang dia cakap,1 jam lagi...so tunggu lagi sampai pukul 1 pagi.mak abah pon dah masuk tidoq time nie..huahua~ dan mata saya pon da tak larat -_-
kawan pon sms cakap tak larat nak tunggu,masing2 dah ngantokkk...


at last,saya pon tutup laptop  & tido! :(


bangun je pagi tadi,kawan gtahu best nye tengok kak bibi nikah..memang muka dia happy sangat! ye la kan orang dah kawen..hehe...


saya pon apa lagi,terus bukak laman web tue kot2 ada rakaman kan..tapi sedih...sebab tak de ape2 pon..kosong je...huhu...padahal saya la yang paling excited siap forward sms kat kawan2,tapi saya yang tido paling awal! ;(


pagi2 tadi,tok pon bersemangat la datang umah nak tengok video kak bibi nikah! [sebab saya cakap kat tok boleh rakam :P] huhu...but sadly...


sedih + geram la sebab tak bleh tengok kak bibi nikah!!! :(







1 comment:

Anonymous said...

I love miss-ida.blogspot.com! Here I always find a lot of helpful information for myself. Thanks you for your work.
Webmaster of http://loveepicentre.com and http://movieszone.eu
Best regards

Followers