Pages

31 July 2011

Its shopping time!

saturday/ 30th July 2011

lepas keje,saya naik bas gi sogo.tapi malangnya,bas tak dapat masuk sogo sebab kesesakan melampau,so dia terus masuk pasar seni.dari pasar seni, saya naik metro bus pulak baru la sampai sogo.


bila da sampai sogo,ramai giler org beratur tau...kene ade sogo card/maybank card.saya ade card tue,tapi malas nak masuk,so terus gi pasar malam jalan tar.jumpe Nany dgn sorang junior.nany pulak belum solat lagi so bawak dia gi Masjid India dulu.


rasa seronok jumpa baju kurung raya (erk...bukan baju kurung,baju ape ntah).cantek sangat,harga pon cantek la kan?tapi dah berkenan nak wat cam ne?bayor je laaa...untung2 kalau en.abang baik ati,boley la claim (as birthday present for this year).


lepas tue,beli tudung bawal untuk tok kesayangan :).its simple bawal,no batu,no manik berat tue.tapi bawal gred AA la...kain lembut,senang bentuk...memang tok suke pakai...hehe.


actually,baju raya mak dah beli sepasang untuk saya.sebab each month saya bagi mak rm500,tapi for this month bagi lebih sket rm700 sebab suh mak beli baju raya untuk adek2...adek2 especially yang sekolah mrsm tue kalau balik umah,mesti tanya bila nak beli baju raya.so saya amat berbangga dapat penuhi permintaan mereka.biar la saya berjimat kat sini,asalkan family berbahagia di kampung.


bagi saya nilai duit itu tak seberapa jika nak compare dgn kesudian mak dengar luahan hati sepanjang kat kl nie..huhu..apa boley buat....nak luah kat pakwe,takut kene marah
-__-


ok berbalik kepada tajuk,lepas tue saya beli brooch.brooch cantek sangat.hehe.tak sabar nak pakai.dah tue,saya pon balik laaa...sebab da penat giler...tunggu tren 3 jam lebih weyh...ya Allah tuhan saja yg tau perasaan penat tue macam mana.dah sampai stesyen,teksi pulak tak ade...huhu...at last sabor je la tunggu bus...:(


kesimpulannya,banyak lagi barang tak beli.tudung pon tak beli lagi.waaaaa,sebab tak berkenan.


sunday/ 31st July 2011

memandangkan hari ini la satu2 harinya saya cuti,so amat malas nak kuar.tapi tetiba teringat kat kasut keje yang dah sompek itu.so terpaksa beli kasut pulak.tapi di jusco berdekatan dengan umah je...hehe...yang best boleh bayar guna voucher.yuhhhuuu...kasut tue sangat selesa,Sembonia.harga after sale,rm89.bayor guna voucher la! hahahaha...beruntung tau dapat lucky draw ari tue :)


pastue beli senduk nasi,sabun basuh kain...alahai...senang citer beli barang2 sambut Ramadan la...try Nestum yg baru yang ada 3 flavours tue,sedap banget...so ape lagi beli la kan kot2 malas nak sahur makan tue je.pastue beli susu dutch lady sweet corn flavor,yg nie pon depa bagi try minum gak.haha...saya rasa semua yang orang jusco tue bagi minum,saya minum.wat muka tak malu ambik satu lagi =.='


okay tue je.bye!

*thanks for reading this entry*

No comments:

Followers