Pages

07 July 2011

Tips kecantikan...

hi! dah lama rasa tak share tips kecantikan dengan korang semua, padahal diri sendiri pon tak cantik... -__-
fyi,sekarang nie kan rasa maaalaaasss sangat nak cuci muka, 2 kali sehari je...klu dulu pagi,tengahari,petang, malam...hehe...nak jimat punya pasal...saya pakai Bio Essence je...ari tue kemain dok kutuk orang yang pakai Bio essence,tapi bila dah habis, beli,habis lagi pi beli lagi...so apa maksudnya? maksudnya memang best la bio essence tanaka white nie :-)


muka nie kena cantik dari dalam kulit tau...kalau banyak jerawat,pemalas nak cuci muka,mekap tebal mana pon jadik tak lawa jugak...makin teruk ada la sebab mekap tebal boley halang oxygen masuk dalam kulit so kulit cepat berkedut nanti.nak nak kalau guna Kryolan,sangat tebal.sampai cikgu grooming saya cakap itu kalau nak wat photoshoot baru sesuai, then kena cepat2 basuh sebab oxygen tak dapat tembus...mak aih ngeri ai...


lepas cuci muka,make it a must untuk pakai toner dan moisturiser...moisturiser pulak saya pakai brand Skin Food.


Skin Food Lettuce & Cucumber Skin Emulsion
nie untuk siang.harga dalam rm50++ (dia tak berminyak langsung dan cepat absorb)



Skin Food Lettuce & Cucumber Jelly Creame
nie pakai malam.harga rm60++ (sangat best tau sejuk je *_^)


okey lepas dah wat 3 benda nie:

  1. cuci muka
  2. pakai toner
  3. pakai moisturiser
then masa untuk make up!!!

fyi, saya tak suka habiskan masa yang lama untuk mekap.selalunya 3 minit pon tak sampai lah,sebab saya kena kejar bus -___-

  • saya start dengan pakai concealer...yes...mata saya memang kena pakai concealer...sebab kalau tak pakai, jadi macam mata panda yang tak comey -___- (tapi syukur alhamdulillah masih ada yang berkenan :P)...before this,tak pernah beli tau concealer...pinjam kawan je...kawan tue pakai brand Elianto.dia dalam bentuk macam cream tue...dalam bekas bulat...tapi bila saya pakai,dia jadi kering/mengeras tau...so kalau senyum,nampak berkedut-kedut bawah mata.sangat tak best,jadi saya suka cuci balik untuk menghilangkan kedut itu,jadinya baik tak payah pakai , membazir je   T___T...sejak tue,saya pon mencari-cari concealer yang okey..tanya orang,tapi kebanyakan orang tak tau.so saya pon dengan berani nya try ini:

Angel Fit Perfect Concealer dari Maybelline
memang superb! harga tak mahal rm19++ je...murah dari Elianto :-)
just wat dot kat bawah mata, then pedap dengan jari.

  • then, saya apply bedak Silkygirl Magic BB yang sekali dengan foundation tue yang baru tue...adoiii...best giler jimat masa tak payah susah nak pakai foundation dah.memang perfect laaa bedak nie.dah nak abes pon sebab selalu pakai..hihi...

  • okey lepas pakai tue,kita calit sikit eyeliner dari Maybelline jugak.frankly,saya tak pernah pandai nak pakai eyeliner -__- sebelum saya jumpa this kind of eyeliner!!! muahhhhh3x!!! pandai betul la Maybelline nie tau masalah pompuan macam saya nie -___-

Hyper Sharp Liner Maybelline
tengok.bulu dia sharp tau...so sangat senang nak apply.tak ada masalah comot ke apa...siyesly! try laaaa...nie rm24 je :-)


  • lastly, lores kan lip ice yang Lisa Surihani pakai tue...otomatik jadik bibir mungil macam Lisa..haha..ini lah lipstik terbaik pernah saya pakai.memang suit sangat2 dengan saya.bibir jadi pink dan tak kering :)  sekarang nie kan ada perisa stoberry,glitter and odourlesss...itu tandanya apa? tandanya lipice nie dapat banyak sambutan sebab Lisa surihani yang jadi model.muhahaha...dia nie bukan kasi bibir merah macam mak ngah ye kawan2...dia ikut warna darah.so jadi pink saja macam nie hehe...

ha...just see my pictures...ade ke nampak bibir saya merah mak ngah? tak ade kan...just nice tak pucat,tak kering dan tak merah macam cili.i really love lipice so much!





ok till then.bye sweetie *__^


No comments:

Followers