Pages

08 July 2011

Evening Primrose Oil

sape nak cantik angkat tangan! heee~ semua orang mesti nak cantik kan? ^^ untuk boyfren (hampeh :/) dan suami.


tarraaa...lihat la saya yang makin gemokkk


cantik saja tak bermakna kalau tak sihat.pendek kata,nak cantik kena sihat dulu.baru tertonjol inner beauty korang sumer...hehe...a part from mekap tebal2 (muhaha), nutrition intake from foods also necessary lorrr...tapi,tapi dan tapi...kita sama sekali tak boley mengharapkan dari makanan semata-mata.



kenapa?


sebab,how we handle the food also important...cooking method, storage etc...contoh macam vegetables.sangat senang utk mengalami nutrition loss if kita masak.tak boley suhu yang tinggi.lebih elok kalau makan mentah,tapi berapa orang yang sanggup?so jangan terlalu yakin badan kita dapat segala zat dalam makanan even da makan banyak sayur dan buah dalam sehari.


jadi,bagaimana nak make sure tubuh kita mendapat nilai nutrisi yang sepatutnya?jawapannya senang saja..."dengan mengambil makanan tambahan".kita sebagai wanita,saya berani cakap wajib utk ambik supplement.




ini ialah Evening Primrose Oil dari Cosway.saya makan ini la a part from makan Virgin Coconut Oil yg beli kat Irine tue.hehe...oleh sebab saya nie tak reti nak telan,so saya gigit softgel tue sampai pecah then saya dapat rasa oil nie dengan sebenarnye...bagi saya,VCO lagi sedap dari EPO :)


EPO nie sangat baik bukan saja untuk cantik,tapi untuk sihat! ini ialah antara benefits dia:

Dari sudut kesihatan:

  • membantu mengawal kitaran haid
  • melegakan pre-menstrual syndrome (PMS)
  • melegakan sakit kepala,sakit payudara,kekejangan otot perut time period pain
  • mengurangkan symptom putus haid- panas badan,peluh sejuk,kekeringan faraj
  • melegakan ekzema
  • baik utk reduce kolesterol dan avoid high blood pressure
  • meningkatkan sistem keimunan
selalu doktor akan pesan kepada breast cancer patient supaya makan EPO nie.

Dari sudut kecantikan:

  • menggalakkan kulit yang sihat,muda berseri-seri
  • membaiki rambut yang kering dan rosak serta melegakan kepala yang gatal
  • menguatkan kuku
 haaa..lihat.kalau nak muka cantik macam kami jangan malas nak amek supplement :P (ayat peraaaasaaannn x ingat)



rindu korang tau! terubat jugak rindu tue.

saya,hanis,zure n bavani ^^

dengan salah sorang engineer pompuan di top glove..yang belakang tue planter dari sigur ros ^^









No comments:

Followers