Pages

14 September 2011

Update: my new life.

Assalamualaikum...

saya nak update cerita terbaru saya di blog usang ini.semoga menjadi tatapan anak-anak,cucu-cicit nanti ye...^^

Alhamdulillah...kehidupan kini lebih tenang,gembira dan ceria.saya baru saja pindah rumah dengan susah payahnya sabtu ari tue.kenapa saya cakap susah payah? sebab before raya lagi dah janji dgn budak rumah nak masuk lepas raya.tapi Allah dah rancang awal, yg saya jadi bisul. sakit nya Allah saja yg tau. nak berjalan tak boleh apatah lg kemas barang yg banyak nie =,=!


memang tak ada sape2 yg berdekatan boleh tolong.ari2 menangis call mak.susah sebab bisul tue jadi belakang peha,hampir dgn bontot.memang nak tengok pon susah.mula ingat insect bite.dah jumpa doktor baru tau bisul! 1st time dalam hidup kot!


makin lama dia makin besar sgt2.sampai jalan dia goyang2 ya Allah....sakit gila.kat ofis,kerusi tue duduk 1/2 je, naik kete kaki kena angkat,solat kena duduk.itu cerita sebelom bisul pecah.


ini cerita lepas bisul pecah.lagi dugaan maha hebat.darah mengalir melalui peha (ala2 tengok citer drama pompuan keguguran).macam tue la.non-stop okay.susah tiap kali nak solat.dah tak tau nak cover dgn kain apa.kain batik,towel kecik,selimut,tilam semua kena darah.last sekali,disebabkan terlampau kaya dgn shawls,makanya shawls jadi mangsa.


time nie khuzaimi byk call,bg mesej.dia tau saya sakit,tp tak mampu nak datang jenguk sebab jauh.lagipun dia susah nak cuti sbb susah nk cari org ganti keja dia sebab tak semua staff tau handle mesin yg dia handle tue.


kawan2? entah la...saya rasa khuzaimi saja kawan saya time nie.


saya amat bersyukur sebab ofismates semua understanding.cumanya disebabkan mereka jauh, dan berkeluarga so tak dapat nak tolong sgt.lepas ja abes MC 2 ari,masuk ofis semua org pakat tanya kesihatan saya.ada yg suggest saya makan vit untuk cuci darah.


dlm pada bisul yg belum sembuh sepenuhnya,saya usahakan jalan terkengkang2 mengemas barang.sikit2 saya angkut ke rumah baru.


alhamdulillah kini saya bahagia di rumah baru.hosmates sgt baik! persekitaran bersih,cantik.first time jumpa rumah yg cantek macam nie.alhamdulillah...


p/s: thank Allah for everything! thank you Allah for a friend in easy and hard time, Khuzaimi! my only soul!
i dont think im annoyed because of keep mentioning ur name.

No comments:

Followers