Pages

06 October 2013

ke arah sihat dan cantik luar dalam :)

Assalamualaikum! ^_^

kawan2 sumer sihat kah? kali ni nak cerita preparation aku utk sihat dan cantik menjelang ari bertunang dan nikah. aku bertunang 26jan13, nikah 10ogos13. tak sampai 7 bln bertunang,dah nikah! alhamdulillah, Allah mudahkan :)

ni tgh berdebar nak bersanding pulak.insyaAllah 23Nov13 ni.bertandang kat rumah suami 24Nov13.selang sehari jer.harapannya supaya aku tak letih,tak lesu,dan tetap ceria utk melayan kawan2,tetamu yg hadir, dan nak menghadap sesi photoshoot T__T. photographer dah warning awal2.nanti kami kena buat pose yg terbaik.dia nak shoot sampai kami pengsan! haha.

ok.

aku sebelum bertunang, which is end of last year lg, aku amalkan supplement Shaklee.disebabkan kekeringan bajet, aku tak beli 1 set pun. aku makan ESP (untuk cantikkan kulit) , vit C dan lecithin. kebetulan aku transfer duit terlebih rm17.so kak tue gtau, dia ada jual trial pek vit E. nak balik rm17 @ nak beli trial pek tu? so aku pilih vit E lah kan...dpt 17 biji dlm trial pek tu.
jadinya, aku makan 4 benda lah.

1.ESP
2. lecithin
3. vit C
4. vit E

antara 4 benda ni, aku paling admire ESP! hari2 bancuh 2 sudu besar esp dgn milo atau anlene choc. sedap sgt dan bertenaga. klu buat milo xda esp, rasa mcm x sedap.seriously!



style aku, kalau breakfast tak boleh makan makanan berat mcm nasi lemak,mee goreng.aku jadik mengantuk n malas buat kerja.sbb terlebih kenyang. tp dgn esp, perut aku cukup2 kenyang, dan badan kuat bertenaga.boleh tahan smpai lunch hour kenyang dia tu.tp kene minum air kosong byk.

bila lunch, aku makan nasi mcm biasa ja.lps makan nasi, aku makan lecithin (utk bakar dan pecahkan lemak dari nasi yg kau makan td). then aku makan vit C. vit C ,kene makan selepas lunch. sebab kalau kau makan mase perut kosong, penyerapan vit C tak efficient dan perut kau pedih.sbb vit C kan acidic..so kene alas perut dgn something br makan vit C.

vitamin E aku makan malam selepas makan esp. pernah 2-3 kali, aku tak makan.aku cucuk softgel dia dgn jarum, aku buat masker vit E kat muka. dan biar sampai esok pagi. muka akan jadi lembut,moist dan gebusss sgt! :)

so aku makan 4 benda ni je menjelang my engagement day 26jan13 yg lepas! mmg puas hati sgt.

awl bulan jan, aku buat facial kt Aster Spring.aku amek pakej utk 2x facial n dpt products Dermalogica sekali which is cleanser, toner, moisturizer. then aku topup exfoliates n mask. 1st time facial aku awal bln jan. 2nd time aku booked seminggu sebelum majlis tunang. *facial kene buat paling lewat 1 minggu sebelum majlis sbb kalau buat terlampau lewat,nanti mekap tak lekat kat muka..masa consultation, beautician Aster spring tu ckp muka aku takde problem,alhamdulillah berkat amalkan Shaklee sebelum tu dgn izin Allah...so aku just buat facial yg basic sj.

so ni lah aku masa Engagement day! aku mekap sendiri, cousin tolong pakaikan eyeliner ckit.takde foundation langsung.!haha..just bedak jer.






aku mmg x percaya sangat pada facial.tu sumer luaran sj. kalau betul2 nak cantik, kene start from dalam.kene amek supplements. certain consumer Shaklee, bila makan vitamin shaklee, kuar bijik jerawat kat muka. tu toksik tu. bila dah kuar, baru buat facial utk hilangkan. means, supplement ni utk cantik dalaman.luaran baru lah kita wat facial utk cantikkan luaran pulak.. :)

aku alhamdulillah,xde plak kuar jerawat. maybe aku selama ni mmg byk minum air dan tak makan junk foods. klu makan pon kadang2, sebulan dlm sekali pun jarang.


sampai ke reception aku mmg amalkan Shaklee.ESP mmg wajib .pokai macam mana pon, aku akan peruntukkan bajet utk ESP. selain ESP, ni lah supplements yg ade dlm pill box aku.


ade lecithin, alfalfa dan GLA complex. GLA complex tue ,lg better dari EPO (evening primrose oil). dia balance kan hormon wanita, serta cantikkan kulit dan rambut :)

bila senggugut, just telan 1 biji GLA. :) takde dah aku beli panadol pink tu. aku nak nasihatkan, hidup ni jangan bergantung kepada ubat doktor.ubat ade chemicals,drugs and colouring.

beralih lah kepada supplements Shaklee yg 100% natural, selamat dan berkesan!


so, sape2 yg nak order Shaklee, jom order dgn aku. special price aku offer. niat aku bukan utk berjual, just nak share pengalaman aku dgn Shaklee :).

sape yg beli dgn aku akan dpt consultation, dan boleh join group private Shaklee :)

kalau korang pergi branch Shaklee kat mane2, gunalah Shaklee ID. aku: 964658 utk dapat harga dealer :)

contact me for order:

Ruwaida
017-6023767
Shaklee ID.: 964658

sape yg minat nak buat biz dgn Shaklee, pon dialu-alukan contact aku.modal serendah RM75.kalau nak jadi dealer secara free pun boleh.

Mari cantik luar dalam bersama Shaklee! :)






No comments:

Followers